|
|
|
Pestpop - Oktoberhallen - Wieze - 20/04/2007 |
|
Pestpop - Oktoberhallen - Wieze - 20/04/2007 Foto's & Tekst: Jany Pestpop 2007 deel 1: (20-04-07) - zie ook deel 2 Op een vrijdagavond rond 17 uur nog door de Kennedy tunnel willen rijden is om problemen vragen. Toch gingen we dat absoluut wagen want we wilden geen noot missen van Pestpop 2007. Maar waarschijnlijk was dit teveel gevraagd, want door allerhande grote en kleine files was het een onmogelijke taak. We mogen nog van geluk spreken dat we nog de laatste twee nummers van de eerste band hebben gehoord.
Inner Fire - www.innerfire.info Zoals al hierboven gemeld hebben we het meeste van deze band gemist. De twee songs die we nog te horen kregen klonken zeker niet slecht. De band speelt death/doom maar met zeker voldoende spanning om de aandacht te blijven vasthouden… Mystica - www.mystica-online.com Mystica is een band uit Charleroi die melodische death/thrash metal speelt. Vanwege de erg mooi melodieuze toetsen laat Mystica een zeer sterke indruk na op de luisteraar. Knap uitgewerkte songs…
Hoewel anders aangekondigd speelde
eerst de progressieve metal band Dionysus in plaats van Nostradameus.
Dionysus heeft bij monde van Olaf Hayer een zeer typerend stemgeluid
in huis en voor de eerst keer vandaag volgen de sterke songs elkaar
in een snel tempo op. De band heeft een aanstekelijke vorm van
enthousiasme en geregeld gingen de handen van de stilaan
aangroeiende menigte op elkaar… zie ook onze bespreking -
DIONYSUS: Fairytales And Reality Nostradameus - www.nostradameus.com De Zweedse band Nostradameus brengt een zeer bevredigende stijl van heavy power metal. Zanger Freddy Persson heeft een ijzersterke persoonlijkheid en podium uitstraling. Mede waarschijnlijk door de integrerende contactlenzen die ieder bandlid droeg viel hun act nog meer in de smaak. Muzikaal hoor je raakvlakken met Savatage, Alice Cooper maar ook worden de riffs van Black Sabbath op vakkundige manier gerecycleerd. De spetterende gitaarpartijen geven de songs extra vaart… zie ook onze bespreking - NOSTRADAMEUS: Pathway
Het uit Aalst afkomstige Sengir zou hier een akoestische set moeten brengen, maar niets was minder waar. Om de een of andere duistere reden was dit een gewone elektrische set, maar daarom niet minder interessant. Spijtig dat de lichte technische problemen een absoluut hoogtepunt in de weg stonden. Toch blijft Sengir een steeds meer groeiende revelatie op het gebied van de gothic metal. Onlangs werd er op Paaspop nog gezegd dat Nederland een nieuw export product heeft zijnde de gothic metal, wel België deelt met Sengir zeker mee de lakens uit. Zangeres Ellen heeft buiten haar mooie verschijning nog heel wat andere troeven. De band speelt steeds professioneler. Er was ook een verrassing voorzien onder de vorm van een nieuw nummer: “Bliss Divine”. Het publiek en ondergetekende genoten van het totaalgeluid. Manager Rudy De Doncker mag best fier zijn op dit prijsbeestje… zie ook onze bespreking - SENGIR: Sign Of Devotion
Gelukkig wel akoestisch om zo toch nog een verschil te kunnen maken met het optreden van morgen. Jon Oliva bracht andere interpretaties van zijn gekende songs. Elk superlatief zou hier te kort schieten. Het was gewoon verbluffend om deze ‘grote’ mijnheer zijn klassiekers te horen spelen in een andere vorm. Niets dan lof… kippenvel momenten… en getraande ogen… jongens wat een performer, wat een optreden… en dan de belofte om morgen een integrale versie van STREETS uit te voeren… wat moet een mens nog meer hebben…. Zie ook onze bespreking - JON OLIVA'S PAIN: Maniacal Renderings
meer foto's vind je op www.jany.nl |
|
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world. No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent - all material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. |
|
Last updated:
30/04/2007 . |