MEKONG DELTA: In A Mirror Darkly
English: This band took its name from an estuary of a Vietnamese river, where – I suppose - that estuary had to symbolise the complex character of their compositions. Ralf Hubert, in those late eighties acting as sound technician of a.o. Steeler and Warlock and owner of the Aaarrg-label, is the founder of the project. ‘The Music of Eric Zann’ (88) is their most known album. This first new material from this German bunch since their 2010 album ‘Wanderer On The Edge Of Time’ gives the aficionados of hyper technical metal a chance to gloat.
After an intro on classical guitar, the instrumental ‘Ouverture’ displays some complex thrashy metal. ‘The Armageddon Machine’ is a tense song in which the musical rhythm sometimes boldly dares to show dissonant overtures with the vocal prowess. The voice of Martin reminds sometimes of Eric Clayton (Saviour Machine). They slow down in ‘The Sliver In Gods Eyes’, without making it a simple song. ‘Janus’, more complex introducing again thrash-like arrangements, is the run-up for ‘Inside The Outside Of The Inside’. Another instrumental, impetuous with complex arrangements, gives them the opportunity to let their inspiration flow. Then begins a thundering assault to the finish with ‘Hindsight Bias’ and ‘Mutant Messiah’. Hefty and intricate, with cutting guitar and sometimes hectically drumming, the Germans manage to build in some hooks to give their compositions a catchy touch. Fans of technical metal surely need to put this on their wish list!
Nederlands: Deze band is vernoemd naar een rivierbedding in Vietnam, waarbij – vermoed ik - die rivierdelta het complexe karakter van hun composities moest symboliseren. Ralf Hubert, in de late jaren tachtig actief als geluidstechnicus bij onder andere Steeler en Warlock en eigenaar van het Aaarrg-label, is de oprichter en bedenker van het project. ‘The Music of Eric Zann’ (88) is hun bekendste album. Dit eerste nieuwe werk voor de Duitsers sinds hun ‘Wanderer On The Edge Of Time’ van 2010 is voor de liefhebbers van hypertechnisch metal een buitenkansje om duimen en vingers af te likken.
Na een intro met klassieke gitaar, showt het instrumentale ‘Ouverture’ een staaltje complexe thrashy metal. Dit als opwarmer want ‘The Armageddon Machine’ legt de lat hoger. Een strakke heavy song waar de muzikale ritmes al eens brutale dissonanten durven te vertonen met de zanglijnen. De stem van zanger Martin heeft overigens iets van Eric Clayton (Saviour Machine). Bij ‘The Sliver In Gods Eye’ nemen ze wat gas terug, zonder dat het daarom een eenvoudig nummer wordt. ‘Janus’, complexer met weer thrashy arrangementen verwerkt, is de aanloop voor ‘Inside The Outside Of The Inside’. Opnieuw instrumentaal, heftiger en met complexe arrangementen laten ze hun inspiratie de vrije loop. Daarna begint een donderende stormloop naar de eindmeet met ‘Hindsight Bias’ en ‘Mutant Messiah’. Heftig en ingewikkeld, met snijdende gitaar en bij wijlen hectische drums, weten de Duitsers toch hooks erin te smokkelen om composities iets catchy te maken. Fans van technisch metaal zetten dit op hun verlanglijstje!
Tracklist:
Introduction/Ouverture (7’14â€) The Armageddon Machine (6’35â€) The Sliver In Gods Eye (5â€45â€) Janus (6’43â€) Inside The Outside of the Inside (6’03â€) Hindsight Bias (5’24â€) Mutant Messiah (7’14â€)
| Musicians:
Martin LeMar: vocals Ralf Hubert: bass Erik Adam H. Grösch: guitars Alex Landenburg: drums
|
Geplaatst door Vera op maandag 23 juni 2014 - 20:26:23
Reageren is uitgeschakeld
|