Short List

Reviews, Interviews & Concertreviews
Metal-Nose
2017 / 2016 / 2015 / 2014 / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007
Prog-Nose
2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007
RockAdvice
2010 / 2009 / 2008 / 2007

Geen gebeurtenissen deze maand.

MaDiWoDoVriZatZon




123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
zaterdag 02 april 2016
DISQUIET: The Condemnation



Release: 2016-01-29
Style: melodic death/thrash metal
Label: www.soulsellerrecords.com / www.sureshotworx.de
Website: www.disquiet.nl
Facebook: https://www.facebook.com/disquietofficial
Country: the Netherlands
Playing Time: 54’31”
Cat. N°: SSR 087
Review by: Guy
Translated by: Guy
Rating: 9/10


English:

After ‘Scars Of Undying Grief’ (2011) the Dutch thrash outfit presents its second album.
Their debut landed them a slot on Wacken the same year. Getting curious, I watched ‘Trenches Of Blood’ from that record on Youtube. Though it’s the bass player they’ve replaced, the biggest change lies in the guitar sound, which sounds more mature and raw, while Sean uses his voice more often for growl/grunt. In short, these death thrashers sound much harder on their last offspring.

‘Ascending’ kicks off with raw, though melodic death/thrash. We get Sean’s voice alternating between American and Swedish grunt (read; growling/rough and rather accessible), while on musical level pretty rough patches are lightened with melodic passages and – rather unusual, but perfectly fitting in the picture- pretty clear guitar solo in relatively quiet pieces. The title track embodies their mix of melody and thrash even better. Some radio voice is used in the somber intro of ‘Persistence’ entering the same pattern. ‘Dissent’ has some tempo changes on which the drummer can show its dexterity. Again spoken voice to set the right mood on 'Divide', which is also a technical maze of melody, guitar solo and roughness, where I noticed again the versatility (of creativity) of drummer Arthur. ‘Tree of Life’ is a piece which combines technical abilities, virtuosity (guitar solo), violence and great drumming. ‘Deprived’ is relatively straight forward and more melodic, rather going Gothenburg style, with some clean vocals. After the complex brutal ‘IDK’, the closer offers more accessible thrash.

Great technical, melodic death/thrash!


Nederlands:

Na ‘Scars Of Undying Grief’(2011) stellen de Nederlandse thrashers hun tweede album voor. Hun debuut bezorgde hen een plekje op Wacken datzelfde jaar. Nieuwsgierig geworden bekeek ik op Youtube ‘Trenches Of Blood’ uit die plaat. Hoewel de bassist in de bezetting vervangen werd, ligt de grootste wijziging in de gitaarsound, die veel gerijpter en rauwer klinkt, terwijl ook Sean zijn stem vaker als growl/grunt gebruikt. Kortom, deze death thrashers klinken veel harder op hun recentste worp.

‘Ascending’ trapt af met rauwe, doch melodieuze death/thrash. We krijgen de stem van Sean die alterneert tussen Amerikaanse en Zweedse grunt (lees: grommend/ruig en eerder toegankelijk), terwijl ook muzikaal erg ruige stukken verlucht worden met lichter melodieuze passages en – eerder ongewoon, maar perfect opgaand in het geheel - vrij heldere gitaar soli in relatief rustige stukken. In het titelnummer wordt die mix van melodie en thrash nog beter belichaamd. Wat radiostem wordt gebruikt in de sombere intro van ‘Persistence’ vooraleer hetzelfde patroon te volgen. ‘Dissent’ heeft enkele tempowissels waarop de drums mooi inspelen. Weer wat gesproken vervormde zinnen als sfeermaker bij ‘Divide’ dat ook een technisch kluwen van melodie, gitaarsolo en rauwheid is, waar weer de veelzijdigheid (of inventiviteit) van drummer Arthur opvalt.
‘Tree of Life’ is weer een brok die techniciteit, virtuositeit (gitaarsolo), geweld en geweldige drums combineert. ‘Deprived’ is meer rechttoe rechtaan en melodieuzer, eerder richting Gotenburg type, met wat cleane zang. Na het complex brutale ‘IDK’, biedt de afsluiter een toegankelijker brok thrash.

Schitterende technisch, melodieuze death/thrash!


Tracklist:

Ascending (6’06”)
The Condemnation (4’44”)
Fist of Persistence (4’47”)
Born to Dissent (4’28”)
The Great Divide 5’32”)
Haul Down The Tree Of Life (6’45”)
Las’pasi (4’59”)
From Essence Deprived (5’52”)
IDK (4’05”)
Bred to Fail (7’13”)

Musicians:

Sean Maia – vocals
Fabian Verweij – guitars
Menno Ruijzendaal – guitars
Frank van Boven – bass
Arthur Stam - drums




Geplaatst door Vera op zaterdag 02 april 2016 - 15:17:13
Reageren is uitgeschakeld

Nieuwscategorieën

   
Banners

 

 

Welkom

Inlognaam:

Wachtwoord:


Vergeet me niet

[ ]
[ ]
[ ]
Cd & Dvd Reviews

01. CD reviews 2017
APOCALYPSE ORCHESTRA: The End Is Nigh
A very interesting newcomer!
01. CD reviews 2017
DIVINE ELEMENT: Thaurachs Of Borsu
Mix of extreme death/black and folkloristic melodies...
01. CD reviews 2017
AN EROTIC END OF TIMES: Chapter One
Strange intriguing dark metal...
01. CD reviews 2017
MIDNIGHT RIDER: Manifestation
Fine stuff indeed for nostalgic old hardrockers!
01. CD reviews 2017
MAMMOTH MAMMOTH: Mount the Mountain
Stoner rock with an ‘in your face’ attitude...
Taal



Zoeken Metal-Nose

Date / Time

 
Verwijs naar ons

Verwijs naar ons
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world.
No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent.
All material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. All rights reserved. Copyright © Metal-Nose 20/05/2004. - www.metal-nose.org