Short List

Reviews, Interviews & Concertreviews
Metal-Nose
2017 / 2016 / 2015 / 2014 / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007
Prog-Nose
2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007
RockAdvice
2010 / 2009 / 2008 / 2007

Gebeurtenissen deze maand: 1

MaDiWoDoVriZatZon


12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

donderdag 01 september 2016
ASSIGNMENT: Closing The Circle



Release: 2016-07-22
Style: progressive power metal
Label: www.massacre-records.com
Website: www.assignment-music.com
Facebook: https://www.facebook.com/AssignmentMusic
Country: Germany
Playing Time: 61’17”
Cat. N°: MAS CD 0943
Review by: Guy
Translated by: Guy
Rating: 9/10


English:

Since their debut ‘Progressive Changes’ (2004), the concept album ‘Inside The Machine’ (2013), with extra guest musicians, was a step forward for these Germans. With ‘Closing The Circle’ they present their fourth album, with a new, great Argentinian vocalist Diego, whose voice reminds often of the late Ronnie James Dio.

‘Evolution’ opens powerful with prog influences and, due to Diego’s voice, a classic rock touch. The title track is shorter, more compact, with great guitar solo and more Dio, some phrases could have come from the pen of the Master himself and that’s felt in other songs as well. ‘Death’ is more technical, more prog with a sensitive break and keyboard solo. ‘Genetic Slavery’, with its strong vocal hook, was chosen for a video clip. ‘Poison’ mixes prog and power better and in ‘Healing’ there’s some death influence (from their early years, I suppose) there’s a delicious piece of keys, as well as a slight hectic prog passage, topped off by another vocal hook. In ‘Variaxis’, with Spanish intro, we get an intense duet between Diego and the guest singer Maria. Again a mighty Dio effect in ‘Sin’, as well as – arguably – the best guitar solo of the album. Then we get the two last, longest and musically richest songs of the album, in which Maria has a role again. In the SF concept of ‘Universe’, with symphonic intro, there are again death influences and some female vocals, quite diverse, quite something! ‘Worlds’ takes off in neo-classical vein before growing into heavier stuff, mixing for the last time some death in the recipe, what didn’t keep them from using a calm break as well.

Great album that needs several spins to reveal its wealth!


Nederlands:

Sinds hun debuutalbum ‘Progressive Changes’ (2004), was het conceptalbum ‘Inside The Machine’ (2013), met extra gastmuzikanten, een stap voorwaarts voor deze Duitsers. Met ‘Closing The Circle’ stellen ze hun vierde album voor met een nieuwe, sterke Argentijnse zanger Diego, wiens stem vaak herinnert aan die van de betreurde Ronnie James Dio.

‘Evolution’ opent krachtig met prog invloed en, door Diego’s stem, een classic rock toets.
Het titelnummer is korter, compacter met sterke gitaarsolo en markanter Dio invloed, sommige zinsneden hadden uit de pen van de Meester kunnen komen en dat voel je ook in andere nummers. ‘Death’ is technischer, meer prog met een gevoelige break en keyboard solo. ‘Genetic Slavery’, met zijn sterke vocale hook, werd gekozen voor een video clip. ‘Poison’ mixt prog en power beter, ‘Healing’ heeft wat death invloed (uit hun beginjaren allicht), bezit een heerlijk stukje keyboard, evenals een licht hectische prog passage, weer afgewerkt met een vocale hook. In ‘Variaxis’, met Spaanse intro, krijgen we een doorleefd duet tussen Diego en de gastzangeres Maria. Weer machtig Dio effect in ‘Sin’, evenals de – waarschijnlijk – beste gitaarsolo van dit album. Zo komen we bij de twee laatste, langste en muzikaal rijkste nummers, waarin Maria weer een rol speelt. In het sciencefiction concept van ‘Universe’, met royale symfo intro, zit er weer death invloed, divers en straf! ‘Worlds’ begint neoklassiek om langzaam steviger te worden en, voor het laatst, wat death in de mix te stoppen, wat ze niet weerhield om evengoed een kalme break in te lassen.

Sterk album dat meerdere luisterbeurten vraagt om zijn rijkdom te ontdekken!


Tracklist:

Evolution (6’12”)
Closing The Circle (4’55”)
Presence Of Death (4’48”)
Genetic Slavery (5’53”)
Crimson Poison (4’28”)
Chemical Healing (4’32”)
Variaxis (4’47”)
Taste For Sin (5’24”)
Entering The Universe (9’38”)
Between Parallel Worlds (10’40”)

Musicians:

Diego Valdez – vocals (Helker)
Goran Panic – guitars
Heiko Spaarmann – bass (Poverty’s No Crime)
Gert D. Sprick – keys
Sven Pollkötter – drums

Guests:
Maria José Pot – additional vocals
Ivan Iniguez – lead guitar solo




Geplaatst door Vera op donderdag 01 september 2016 - 17:51:06
Reageren is uitgeschakeld

Nieuwscategorieën

   
Banners

 

 

Welkom

Inlognaam:

Wachtwoord:


Vergeet me niet

[ ]
[ ]
[ ]
Cd & Dvd Reviews

06. CD Reviews 2016
THY SHADE: The Last Goodbye
Nice, but too easy listening stuff...
01. CD reviews 2017
FIREWIND: Immortals
Instantly back on the metal map with this stunner!
06. CD Reviews 2016
LUCIFERIAN LIGHT ORCHESTRA: Black (MCD)
Four new songs from Therion's mastermind side project...
06. CD Reviews 2016
WORDS OF FAREWELL: A Quiet World
Very impressive work, but alas not much catchy elements...
06. CD Reviews 2016
KLIMT 1918: Sentimentale Jugend
Very special Italian indie rock band...
Taal



Zoeken Metal-Nose

Date / Time

 
Verwijs naar ons

Verwijs naar ons
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world.
No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent.
All material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. All rights reserved. Copyright © Metal-Nose 20/05/2004. - www.metal-nose.org