Short List

Reviews, Interviews & Concertreviews
Metal-Nose
2017 / 2016 / 2015 / 2014 / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007
Prog-Nose
2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007
RockAdvice
2010 / 2009 / 2008 / 2007

Geen gebeurtenissen deze maand.

MaDiWoDoVriZatZon


12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


vrijdag 19 mei 2017
ASTRAL DOORS: Black Eyed Children



Release: 2017-04-28
Style: epic classic hardrock / metal
Label: www.metalville.de / www.therockonline.nl
Website: www.astraldoors.com/
Facebook: https://www.facebook.com/Astraldoorssweden/
Country: Sweden
Playing Time: 56:02
Cat. N°: MV0133
Review by: Vera
Translated by: Vera
Rating: 8,5/10


English:

Without underestimate their talent and value, we can easily say that Swedish Astral Doors happen to be one of the best classic rock bands if you have a soft spot for Dio, Deep Purple, Black Sabbath and Rainbow. Their albums are always a celebration of familiar sounds, but they also brim with excellent compositions. Obviously the expressive voice of Nils Patrik Johansson is outstanding (mix Dio and Tony Martin) and a wide range of fervent melodic guitar solos are ear-candy, while the keyboard parts often turn into weighty organ (Jon Lord).

Three years after ’Notes From The Shadows’ we can look forward to the eighth studio album. For two years they have been working on ‘Black Eyed Children’, a title based on a modern day ghost story. But of course it brims with sentences and winged words Dio used as well in the past. In the meantime Patrik stopped his role as singer in Civil War and it seems as if he puts even more passion in his vocals than before. It is truly enchanting to enjoy the firm rocking riffs, fervent solos and passionate chants in ‘We Cry Out’, the slower starting ‘Walls’ and the mid-paced ‘God Is The Devil’. ‘Die On Stage’ begins respectful with solemn organ, until chunky riffs prevail. Here we hear backing choirs and they give the song a weird light feel, in contrast with the lyrics. Vocally they go to the utmost in a theatrical manner in ‘Tomorrow’s Dead’ and here the backing vocals are dark. Actually ‘Good Vs. Bad’ appears to be the main theme of Astral Doors. This one is an up-tempo rocker. Magnificent acoustic guitars open ‘Suburban Song’, but soon it gets quite hectic. It sounds like a duet, since some of the vocal parts are different. The catchy ‘Lost Boy’ is the lightest song of the record, a suitable single. In ‘Slaves To Ourselves’ we hear a keyboard solo and to occlude we can enjoy a long epic track, the title track. Just as we stated the previous time: everything is amazing and done to a turn on this record, except having an original approach. However in this case we do not complain about that.


Nederlands:

Zonder hun talent en waarde te onderschatten kunnen we gerust stellen dat het Zweedse Astral Doors één van de beste classic rockbands is als je van Dio, Deep Purple, Black Sabbath en Rainbow houdt. Hun albums zijn altijd een feest aan herkenning, maar ze bulken ook van de puike composities. Natuurlijk hoort daar de expressieve stem van Nils Patrik Johansson bij (kruising Dio, Tony Martin) en een keur aan vurige, melodieuze gitaarsolo’s, terwijl de keyboardpartijen veelal gewichtig orgel zijn (Jon Lord).

Drie jaar na ’Notes From The Shadows’ kunnen we het achtste studioalbum tegemoet zien. Men heeft twee jaar gewerkt aan ‘Black Eyed Children’, een titel die gebaseerd is op een hedendaagse spookgeschiedenis. Maar in de teksten wemelt het als vanouds van de gevleugelde woorden die we ook bij Dio aantroffen natuurlijk. Intussen is Nils vertrokken als zanger bij Civil War en het lijkt wel of hij nog meer passie in zijn vocalen legt dan eerder. Het is ronduit genieten geblazen van de stevig rockende riffs, vurige solo’s en geladen zang in ‘We Cry Out’, het trager aanvangende ‘Walls’ en het mediumtempo ‘God Is The Devil’. ‘Die On Stage’ vangt eerbiedig aan met plechtig orgel, tot de vet klinkende riffs het overnemen. Hier duiken achtergrondkoortjes op die de song vreemd genoeg een luchtig tintje geven, luchtiger dan de tekst laat vermoeden. Vocaal wordt er op een theatrale manier tot het uiterste gegaan in ‘Tomorrow’s Dead’ en hier klinkt de achtergrondzang dan weer duister. ‘Good Vs. Bad’ is eigenlijk de thematiek van Astral Doors ten voeten uit, een uptempo rocker. Prachtige akoestische klassieke gitaren vormen de intro van het spoedig meer hectisch wordende ‘Suburban Song’. Dit lijkt wel een duet, want sommige stukken zijn ‘anders’ gezongen. Het catchy ‘Lost Boy’ is het lichtste nummer van de plaat, een geschikte single. In ‘Slaves To Ourselves’ zit ook een keyboardsolo en tot slot kunnen we genieten van een lange epische track in de vorm van het titelnummer. Net zoals we vorige keer zeiden: alles klopt aan dit album, behalve originaliteit natuurlijk, maar daar malen we in dit geval niet om.


Tracklist:

We Cry Out (4:37)
Walls (4:13)
God Is The Devil (4:57)
Die On Stage (5:07)
Tomorrow’s Dead (4:59)
Good Vs Bad (4:29)
Suburban Song (5:06)
Lost Boy (4:47)
Slaves To Ourselves (4:21)
Black Eyed Children (8:46)

Bonus track digipak:

Jesus Christ Movie Star (4:24)

Musicians:

Nils Patrik Johansson: vocals
Joachim Nordlund: guitars
Mats Gesar: guitars
Ulf Lagerström: bass
Jocke Roberg: keyboards
Johan Lindstedt: drums




Geplaatst door Vera op vrijdag 19 mei 2017 - 19:46:30
Reageren is uitgeschakeld

Nieuwscategorieën

   
Banners

 

 

Welkom

Inlognaam:

Wachtwoord:


Vergeet me niet

[ ]
[ ]
[ ]
Cd & Dvd Reviews

01. CD reviews 2017
END OF GREEN: Void Estate
A piece of art brimming with deep draught emotions!
01. CD reviews 2017
DREAM EVIL: Six
This will surely please the fans of trad heavy metal...
01. CD reviews 2017
OBSCURITY: Streitmacht
In Obscurity we trust for some fine pagan metal!
05. DVD reviews 2017
PILEDRIVER: The Boogie Brothers Live In Concert (DVD/2CD)
Pure Status Quo entertainment...
01. CD reviews 2017
ECNEPHIAS: The Sad Wonder Of The Sun
Recommended for diehard nineties doom/gothic fans!
Taal



Zoeken Metal-Nose

Date / Time

 
Verwijs naar ons

Verwijs naar ons
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world.
No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent.
All material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. All rights reserved. Copyright © Metal-Nose 20/05/2004. - www.metal-nose.org