Short List

Reviews, Interviews & Concertreviews
Metal-Nose
2018 / 2017 / 2016 / 2015 / 2014 / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007

Geen gebeurtenissen deze maand.

MaDiWoDoVriZatZon





12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31





maandag 05 februari 2018
SINISTRO: Sangue Cássia



Release: 2018-01-05
Style: doom / fado / metal / ambient
Label: www.season-of-mist.com
Website: www.sinistroband.com
Facebook: https://www.facebook.com/sinistroband
Country: Portugal
Playing Time: 57:38
Cat. N°: SOM 445
Review by: Vera
Translated by: Vera
Rating: 7,5/10


English:

When we reviewed ’Semente’ from the Portuguese Sinistro in Spring 2016, it was clear from the very start that we were dealing with an extremely special combination of different styles. The guys played a ponderous form of doom/sludge/post metal, while female singer Patricia Andrade honoured the fado of her homeland with high, sweet voice. Both musical genres include a large amount of melancholy, but there the similarities stopped.

When we recently attended a Paradise Lost gig in November, Sinistro appeared to be the opening act and many people were flabbergasted by the theatrical, extravagant choreography and presentation of Patricia. It caused quite a stir among the crowd and thus Sinistro seems to be the next big thing for (mainly) an audience that loves to visit Roadburn and Desertfest. The band surely has potential and on their fourth album ‘Sangue Cássia’ they show that in seven lengthy compositions and a shorter one called ‘Pétalas’. Right away we get the eleven minutes long ‘Cosmos Controle’ with greasy doom riffs and empyrean chants with fado tristesse. The instrumental parts have a semblance of psychedelic fluttering sounds and we have quiescent passages where plucking guitars and calm vocals prevail. Every song is built around the ponderous riffs and the high-ranged, sometimes childish sounding vocals, but ‘Lotus’ charms by its cautious, mysteriously spoken passages. The slow lingering doom in ‘Vento Sul’ creates atmosphere, more than it shows any accessibility, but the songs are nicely regaled with arrangements with strings and keyboards. Bassist Fernando Matias does not only this, he is also at the helm for the recordings in the studio. The single ‘Abismo’ is – as expected – a bit catchier, while ambient influences pop up in the rather quiet ‘Nuvem’. At a certain moment, vocals even get kind of hysterical here, but well, there’s a reason why Andrade has done a theatrical education. I keep on having the feeling that she moves in her own orbit in this musical universe, very educated and eccentric, while the band produces constant unwieldy riffs and fluttering sounds. If these two worlds collapse or unite in an unique alliance is a matter of taste.


Nederlands:

Toen we in het voorjaar van 2016 ’Semente’ van het Portugese Sinistro bespraken, was het meteen duidelijk dat we hier met een bijzonder aparte combinatie van verschillende stijlen te maken hadden. De heren speelden een logge vorm van doom/sludge/post metal, terwijl zangeres Patrica Andrade met hoge, lieflijke stem de fado van haar thuisland alle eer aan deed. Beide muzieksoorten herbergen een grote melancholie, maar daar hielden de overeenkomsten op.

Toen we in november jl. naar Paradise Lost gingen, was Sinistro de opener en velen keken hun ogen uit naar de theatrale, extravagante choreografie en presentatie van Patricia. Het leidde tot verrukkelijke kreetjes bij sommigen en Sinistro leek dus ook aan te slaan (en vooral) bij een publiek dat graag naar Roadburn en Desertfest gaat. De band heeft zeker potentie en heeft dit op het vierde album ‘Sangue Cássia’ benut in zeven lange composities en het korte ‘Pétalas’. We krijgen al meteen het elf minuten lange ‘Cosmos Controle’ voor de kiezen, met gruizige doom riffs en verheven zang met fado tristesse. De instrumentale stukken hebben een zweem van psychedelische uitwaaierende klanken en er zijn verstilde passages waarin tokkel en zang op de voorgrond treden. Elke song is opgebouwd rond de zinderende riffs en de hoge, soms kinderlijk klinkende zang, maar ‘Lotus’ charmeert door omfloerste, mysterieuze gesproken passages. De traag voortslepende doom in ‘Vento Sul’ mikt meer op sfeer dan op toegankelijkheid, maar de songs worden wel mooi aangekleed door arrangementen met keyboards en strijkers. Bassist Fernando Matias doet niet alleen dat, hij is ook de studiogoeroe van de band. De single ‘Abismo’ is zoals verwacht een beetje toegankelijker, terwijl de ambient invloeden nog eens opduiken in het vrij rustige ‘Nuvem’. Hier wordt de zang zelfs even hysterisch, maar Andrade heeft dan ook niet voor niets een theateropleiding gevolgd. Ik blijf het gevoel hebben dat ze in haar eigen baan in dit muzikale universum beweegt, heel beschaafd en excentriek en de band stug lome riffs en uitwaaierende klanken produceert. Of deze twee werelden botsen of een unieke alliantie vormen is een kwestie van smaak.


Tracklist:

Cosmos Controle (11:14)
Lótus (7:55)
Pétalas (3:51)
Vento Sul (6:50)
Abismo (6:02)
Nuvem (5:32)
Gardénia (6:15)
Cravo Carne (9:59)

Musicians:

Patricia Andrade: vocals
Pich Chain: guitars
Ricardo Matias: guitars
Fernando Matias: bass, programming
Paulo Lafaia: drums




Geplaatst door Vera op maandag 05 februari 2018 - 17:06:41
Reageren is uitgeschakeld

Nieuwscategorieën

 
Banners

 

 

Welkom

Inlognaam:

Wachtwoord:


Vergeet me niet

[ ]
[ ]
[ ]
Cd & Dvd Reviews

01. CD Reviews 2018
CELTACHOR: Fiannaiocht
Amazing Celtic album!
01. CD Reviews 2018
KAMELOT: The Shadow Theory
Another album that will give the fans food for thought!
01. CD Reviews 2018
SPIRITUAL FRONT: Amour Braque
Gothic with depressive edge...
01. CD Reviews 2018
OCEANS OF SLUMBER: The Banished Heart
Comprehensive piece of work!
01. CD Reviews 2018
VOODOO CIRCLE: Raised On Rock
Great platter, no fillers, skilled musicians, magnificent voice!
Taal



Zoeken Metal-Nose

Date / Time

 
Verwijs naar ons

Verwijs naar ons
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world.
No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent.
All material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. All rights reserved. Copyright © Metal-Nose 20/05/2004. - www.metal-nose.org