Short List

Reviews, Interviews & Concertreviews
Metal-Nose
2020 / 2019 / 2018 / 2017 / 2016 / 2015 / 2014 / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007

Geen gebeurtenissen deze maand.

MaDiWoDoVriZatZon
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930




zondag 27 april 2008
HEIDEVOLK: Walhalla Wacht



Release: 2008-03-31
Style: pagan folk metal
Label: www.napalmrecords.com / www.hardlifepromotion.nl
Website: www.heidevolk.com
Contact:
Playing Time: 41:34
Cat. N°: NPR 239
Review by: Vera
Translated by: Vera
Rating: 8,5/10


English:

Those who did not attend a briskly Heidevolk gig until now, should surely do this in the near future, since their gigs are a real heathen party where you can enjoy yourself. Let us call it a lesson in history while drinking lots of drink-horns filled to the brim. These six strapping fellows decided to form a band in 2002 that would not rave about Anglo-Saxon metal and heritage, but focus on the familiar history of Gelderland and German mythology, concerning lyrics. They have two sturdy, clean vocalists performing the Dutch lyrics in an intelligible way. The musical background showcases interesting verges to the black metal patrimony with fierce accelerations. But in despite of this link with their Scandinavian brothers, the band leans heavy to traditional folk music in songs like ‘Hulde Aan De Kastelein’, ‘Naar De Hal Der Gevallenen’ and the melancholic ‘Dageraad’. A bit like Bots used to do in the seventies. But fortunately this is much heavier. Songs like the dynamic ‘Saksenland’ or the live classic ‘Wodan Heerst’ (it was released on a MCD earlier) take hold of you and never lose their grip. In this track and in the rigorous ‘Het Wilde Heer’ as well, violin brings in some beautiful accents, while they use some horns, ethnic percussion and mouth harp to increase the folkloristic element too. Guitarists Sebas and Reamon are there to assure the heaviness. With ‘Wodan Heerst’, Heidevolk has made an album that can lead to vivacious, cheerful scenes far beyond Dutch borders.


Nederlands:

Wie het bruisende Heidevolk nog niet live aanschouwd heeft, moet dit in de komende periode zeker eens doen, want hun concerten zijn een feest waar het goed toeven is. Laat ons het een les in geschiedenis onder het genot van een tot de rand gevulde drinkhoorn noemen. De zes uit de kluiten gewassen mannen besloten in 2002 een band op te richten die nu eens niet zou dwepen met Angelsaksische metal, maar de focus legde op het eigen Gelderland en Germaanse mythologie, wat teksten betreft althans. Ze hebben twee kloeke heldere zangers die de Nederlandse teksten verstaanbaar voordragen. De muzikale achterban maakt al eens interessante uitstapjes naar het black metal patrimonium met felle acceleraties. Maar desondanks deze link met de Scandinavische broeders leunt de band in kalmere nummers als ‘Hulde Aan De Kastelein’, ‘Naar De Hal Der Gevallenen’ en het weemoedige ‘Dageraad’ sterk aan tegen traditionele folkmuziek. Ongeveer wat Bots in de jaren zeventig deed. Maar gelukkig is dit veel heftiger. Nummers als het voortvarende ‘Saksenland’ of de live klassieker (was ook al te vinden op een eerdere mini-cd) ‘Wodan Heerst’ gaan bezit van je nemen en laten je niet meer los. In dit nummer en ook in het rigoureuze ‘Het Wilde Heer’ zorgt de viool voor fraaie accenten, terwijl er verder ook hoorns, etnische trommels en mondharp gebruikt wordt om het folkloristische element aan te dikken. Gitaristen Sebas en Reamon zorgen daartegenover voor heel wat vuurwerk. Heidevolk heeft met ‘Wodan Heerst’ een Nederlandstalig album gemaakt dat tot ver buiten de landsgrenzen tot liederlijke taferelen kan leiden.


Tracklist:

Saksenland (5:36)
Koning Radboud (3:40)
Wodan Heerst (8:03)
Hulde Aan De Kastelein (1:02)
Walhalla Wacht (4:10)
Opstand Der Bataven (4:35)
Het Wilde Heer (5:48)
Naar De Hal Der Gevallenen (1:58)
Zwaarden Geheven (4:08)
Dageraad (2:21)

Musicians:

Joris den Boghtdrincker: vocals
Mark Splintervuyscht: vocals
Reamon Bomenbreker: guitars
Sebas Bloeddorst: guitars
Rowan Roodbaert: bass
Joost Vellenknotscher: drums

Guest musician:
Stefanie Speervrouw: violin




Geplaatst door Vera op zondag 27 april 2008 - 10:42:40
Reageren is uitgeschakeld

Nieuwscategorieën

     
Banners

 

 

Welkom

Inlognaam:

Wachtwoord:


Vergeet me niet

[ ]
[ ]
[ ]
Cd & Dvd Reviews

01. CD Reviews 2020
OLD CORPSE ROAD: On Ghastly Shores Lays The Wreckage Of Our Lore
Excellent haunting UK black metal with folklore!
01. CD Reviews 2020
BLOODBOUND: Bloodheads United (EP vinyl)
Special issue for power metal fans...
01. CD Reviews 2020
THEOPHAGIST: I Am Abyss
Death/metalcore from Luxembourg...
01. CD Reviews 2020
FALLEN ARISE: Enigma
Very nice surprise in symphonic metal!
01. CD Reviews 2020
ME AND THAT MAN: New Man, New Songs, Same Shit Vol. I
Second solo album from Nergal, folky blues!
Taal



Zoeken Metal-Nose

Date / Time

 
Verwijs naar ons

Verwijs naar ons
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world.
No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent.
All material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. All rights reserved. Copyright © Metal-Nose 20/05/2004. - www.metal-nose.org