16171819202122
23242526272829
3031

donderdag 08 mei 2008
Carnivore - Muziekodroom - Hasselt - 13/12/2007

Text & Pics: Vera

Na een dagje vrijaf in Amsterdam geeft Carnivore op donderdagavond een wervelend concert in een goedgevulde grote zaal van de Muziekodroom in Hasselt. Na een lange pauze die hen scheidt van openingsband Raging Speedhorn (mea culpa, het interview liep uit) vliegt de band er vol energie in, speelt een half nummer, Peter Steele zegt droogjes: “Thank you, goodnight” en de band verdwijnt terug van het podium. Zo’n geintjes kunnen we natuurlijk verwachten. Gelukkig is dit slechts een voorbode van wild uitgevoerde klassiekers als ‘Race War’, ‘Angry Neurotic Catholics’ en ‘Male Supremacy’. Het publiek is verdeeld: vooraan enkele rijen aanbidders, dan de moshpit en op een veilige afstand daarna de ‘aandachtig toekijkende’ massa. De band is gehuld in rode T shirts en beschilderd met zwarte warpaint. Naast de immer slome Peter Steele treffen we zijn onafscheidelijke fles rode wijn, water en de teksten.

Beide gitaristen Joey Z en Paul Bento zorgen voor heel wat vuurwerk en geven de bonkige thrash/punknummers toch een extra dimensie die hen ten goede komt. Natuurlijk is de sfeer van Type O’Negative soms niet ver weg: het is immers de lage stem van Steele en diens lijzig maar soms ook agressief baswerk wat het Carnivore repertoire al een zeker doomtimbre gaf, lang voor er sprake was van Type O’Negative. De band overtuigt en kan op een enthousiast onthaal rekenen, zeker wanneer eigen nummers als ‘Inner Conflict’ en ‘Predator’ leiden naar een wilde uitvoering van het Beatles nummer ‘Helter Skelter’. De band heeft intussen met bloed besmeurde slagersschorten aangetrokken en tijdens ‘SMD’ en de culthit ‘Jesus Hitler’ vliegen er zowaar enige tampons de zaal in. Geen dames om dit uit te voeren op het podium vanavond, maar het kan de pret niet drukken. Na een kleine pauze komt Carnivore terug en gooit er nog twee knallers tegenaan: ‘WW’s 3 And 4’ en ‘Sex And Violence’ besluiten dit lekker rudimentaire avondje uit met de nodige turbulentie.

Geplaatst door Vera op donderdag 08 mei 2008 - 23:48:29

[ ]
[ ]