891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

maandag 14 december 2009
Winger - Markonee - Bosuil - Weert - 26/11/2009

Van de drie bands die hebben opgetreden die avond, heb ik de eerste gemist wegens oponthoud op onze wegen en een ellendige verkeersgeleiding in de buurt van Eindhoven. Niet getreurd, want de Italianen van Markonee konden onmiddellijk boeien ondanks een aanvankelijk zeer gebrekkig geluid. De energie straalt van deze band af die met zanger Gabrielle Gozzi een uitstekende frontman met een al even verbluffende stem heeft. De man holt van hot naar her en geneert zich niet om het publiek dat de band nauwelijks kent toch op sleeptouw te nemen. Hun nieuwe cd ‘See The Thunder’ (de eerste met Gozzi) is verschenen op het Engelse Escape label en herbergt verrassend goede melodieuze hardrock die verpakt zit in een uitstekende sound die mede te danken is aan niemand minder dan de legendarische Beau Hill die verantwoordelijk is voor de mix en de mastering. Voor de vinylfreaks is er een heel mooie editie in blauwe vinyl!

We waren natuurlijk gekomen voor Winger die met de cd ‘Karma’ een ware wederopstanding heeft gerealiseerd. De plaat staat bol van de energie en de sterke nummers. Live klinkt het toch allemaal een beetje massief en is het zoeken naar een plaatsje in de zaal waar het geluid wat te pruimen is. Aan de kwaliteit en het enthousiasme van de band ligt het echter niet. Hits als ‘Miles Away’ en ‘Seventeen’ passeren vlot de revue en muzikanten zoals drummer Rod Morgenstein en gitarist Reb Beach zijn altijd een lust om mee te maken. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat Kip Winger en de zijnen de zaal toch lekker warm hebben gekregen, ook al keerde uw dienaar met een licht gevoel van ontgoocheling huiswaarts.

Aangemeld door Geert Ryssen en pics van de Winger website bandpics

Geplaatst door Vera op maandag 14 december 2009 - 21:08:06

[ ]