Short List

Reviews, Interviews & Concertreviews
Metal-Nose
2019 / 2018 / 2017 / 2016 / 2015 / 2014 / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009 / 2008 / 2007

Geen gebeurtenissen deze maand.

MaDiWoDoVriZatZon
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031



maandag 12 april 2010
VOICES OF DESTINY: From The Ashes



Release: 2010-02-26
Style: female-fronted gothic metal
Label: www.massacre-records.com
Website: www.voices-of-destiny.de
Contact:
Playing Time: 46:00
Cat. N°: MAS-CD 0668
Review by: Vera
Translated by: Vera
Rating: 7,5/10


English:

Massacre still signs symphonic metal bands with a nightingale; here we have the next one. It is quite delicate to review since many sort-alike outfits preceded them. You cannot state it is bad in its style, but in the end it sounds very shallow, one ear in the other ear out, you know. In the end they all sound the same, more than in any other genre. This band hails from Ludwigsburg, Germany and if I am not mistaken that’s the place of the excellent rock club Rockfabrik. Well, I do not notice any congenial feels with that rock attitude in the music of Voices of Destiny…

In 2004 guitarist Christopher Gutjahr and bassist Jens Hartwig founded the band and after firing a first female vocalist they found a proper front woman Meike Holzmann. Indeed, she’s doing a good job. I could not catch her on any weak moments. When you like to expand your collection of albums from Evanescence, Within Temptation and Epica, well go ahead with Voices Of Destiny. Their symphonic metal has the full-blown, larger-than-life production of Andy Horn in the Red Room Studios. He worked earlier with Liv Kristine and Edenbridge, may be an indication. Alex Kühr took some professional photos and the artwork was done by Mattias Noren. All accomplished people that cannot prevent this album from sounding very digital and modern (soulless). Most likely the majority of modern listeners won’t mention it, but in this case modern facilities in the studio prevail the feelings of the musicians (in despite of their genuine intentions).

Keyboarder Lukas Palme adds some firm grunts in some of the songs, counterbalancing the empyrean high-pitched soprano chants of Meike. Even this is done before and cannot escape from a huge déjà vu feel. The whisperings in ‘Icecold’ and the childish chants in the girly sung ‘Apathy’ can appeal to a broad audience. The piano ballad ‘Bitter Vision’ turns out best. Furthermore the production is rather sleek. Can we still speak of metal? Well, I guess that’s the case with many bands in this gothic “metal” genre, dominated by female high-pitched vocals. It is done to a turn within its genre, but not really inspiring to add something to the genre. It is a hanger-on on the waves of success. They get a pretty high score for their professionalism, that’s all I can say.


Nederlands:

Massacre tekent nog steeds symfonische metal bands met een nachtegaaltje, hier hebben we de volgende. Lastig om dit te bespreken. Je kan zeker niet zeggen dat dit slecht is in het genre, maar het gaat de ene oor in en de andere uit omdat ze allemaal eender klinken op de duur. Deze band komt uit Ludwigsburg, Duitsland en als ik me niet vergis is dat de plaats waar de fantastische Rockfabrik gevestigd is. Ik merk er hier niet veel van in de muziek van Voices of Destiny…

In 2004 vormden gitarist Christopher Gutjahr en bassist Jens Hartwig de band en na een eerste zangeres afgedankt te hebben vonden ze een goede frontvrouwe in Meike. Zij zingt inderdaad goed. Ik kon haar op geen enkel zwak moment betrappen. Wanneer je in je verzameling naast Evanescence, Within Temptation en Epica nog een nieuwe band wil toevoegen, heb je met Voices Of Destiny een goede kandidaat. De symfonische metal heeft een volle, larger-than-life productie van Andy Horn in de Red Room Studio. Hij werkte eerder met Liv Kristine en Edenbridge, dat is misschien een indicatie. Alex Kühr nam een aantal professionele foto’s en het artwork werd verzorgd door Mattias Noren. Allemaal goed en wel maar dit album klinkt heel digitaal en “modern”. Zielloos dus. Waarschijnlijk merkt de moderne mens het niet, maar techniek overheerst de gevoelens van de muzikanten, zelfs al zijn deze erg integer.

Toetsenist Lukas Palme gooit er in sommige nummers een aantal stevige grunts tegenaan, als tegenwicht voor de hoogverheven zang van Meike. Ook dit hadden we al eerder en beter. Het gefluister in ‘Icecold’ en de kinderschool in het meisjesachtig gezongen ‘Apathy’ zullen metal tot bij een breed publiek brengen. De piano ballade ‘Bitter Vision’ bevalt me nog het meest. Verder vind ik de productie zo gladjes dat er bijna geen sprake meer is van metal, maar ja, dat heb je meer bij deze gothic “metal” albums aangevoerd door hoge vrouwenzang. Goed in zijn genre, maar allerminst geïnspireerd om iets toe te voegen aan het genre. Een meedrijver op de golven van het succes. Hoge score wegens professionaliteit, daarmee is alles gezegd.


Tracklist:

Ray Of Hope (3:15)
Twisting The Knife (3:34)
Return From The Ashes (3:24)
Relief (2:58)
Icecold (4:52)
Apathy (3:35)
Endeavour Of Life (4:23)
All Eyes On Me (3:46)
Bitter Vision (5:02)
Hour Glass (3:50)
Red Winter’s Snow II: Blood And Stone (3:45)
Not The One (3:35)

Musicians:

Meike Holzmann: female operatic vocals
Chris Gutjahr: guitars
Jens Hartwig: bass
Lukas Palme: keyboards
Erik Seitz: drums




Geplaatst door Vera op maandag 12 april 2010 - 21:23:27
Reageren is uitgeschakeld

Nieuwscategorieën

Banners

 

 

Welkom

Inlognaam:

Wachtwoord:


Vergeet me niet

[ ]
[ ]
[ ]
Cd & Dvd Reviews

01. CD reviews 2019
QUEENSRYCHE: The Verdict
The old glory still rules here...
01. CD reviews 2019
NUSQUAMA: Horizon Ontheemt
Atmospheric blackened postrock from Holland...
01. CD reviews 2019
DER WEG EINER FREIHEIT: Live In Berlin
A great illustration of their live capacities!
01. CD reviews 2019
LAST IN LINE: II
Second album of Dio's musicians...
01. CD reviews 2019
TYR: Hel
Faroese pagan pride is back!
Taal



Zoeken Metal-Nose

Date / Time

 
Verwijs naar ons

Verwijs naar ons
Website in order to promote heavy-metal & hard-rock to a broader audience in Flanders but also in the entire world.
No part from this website may be used in any other publication whether in print or on the world wide web without the editor's consent.
All material is exclusive to Metal-Nose and copyright protected. All rights reserved. Copyright © Metal-Nose 20/05/2004. - www.metal-nose.org