6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

zondag 25 april 2010
Over The Rainbow - Rock Temple - Kerkrade - 22/04/2010

Tribute groepen zijn alomtegenwoordig, maar sommige zijn heel special. Over The Rainbow brengt muziek van Rainbow, de groep van Ritchie Blackmore waarvan het succes ondertussen zo’n 25 à 30 jaar achter ons ligt. Wat echter zo bijzonder is aan deze tribute band is dat vier van de vijf leden ooit deel hebben uitgemaakt van de groep en dat de gitarist niemand minder is dan Jurgen Blackmore, jawel, zoon van! Zanger Joe Lynn Turner en drummer Bobby Rondinelli maakten deel uit van de commercieel meest succesvolle periode van Rainbow , bassist Greg Smith en keyboardspeler Paul Morris waren beiden van de partij tijdens de laatste incarnatie van de band in 1998. Als je weet dat vier van de vijf muzikanten met Rainbow ooit op het podium stonden in grote zalen als Vorst Nationaal, is het wel even slikken als diezelfde muzikanten nu hun ding moeten doen in een kleine club als de Rock Temple, een zaal met een zeer verdienstelijke programmering, maar jammer genoeg een beperkte accommodatie en dito akoestiek. Haal a.u.b. dat paar luidsprekers weg uit het midden van de zaal zodat de vervelende faseverschillen het luisterplezier niet verpesten! Dat alles belette de talrijk opgekomen liefhebbers niet om met volle teugen te genieten van een prima band die met veel spelvreugde en liefde voor de muziek de talrijke klassiekers ten gehore brachten, nummers uit de periode met Dio (Stargazer, Long live Rock’n Roll, All Night Long, …) en natuurlijk uit de drie lp’s met Turner, die zich duidelijk meer in zijn sas voelt met songs als I Surrender, Street Of Dreams, Death Alley Driver, Stone Cold, Can’t Happen Here e.a. die op zijn stem waren geschreven. Jurgen Blackmore slaagt er perfect in om de sound van zijn vader te reproduceren en Rondinelli is nog steeds de power drummer van weleer en dat moet ook wel als je ooit in de voetsporen van Cozy Powell bent getreden. Smith en Morris zijn beide muzikanten met een indrukwekkende staat van dienst, kijk dat maar eens na op de My Space pagina van de band. Ik wil deze groep opnieuw zien in een grotere zaal maar dit was toch een concert waar ik een goed gevoel aan overhoud en evengoed een pluim aan The Rock Temple om deze jongens op de affiche te zetten.

Geplaatst door Vera op zondag 25 april 2010 - 23:46:53

[ ]
[ ]